Yhtiön profiili
Blue Farm määrittelee uudelleen, miten kulutamme hyvinvointia, alkaen päivittäisestä juomastasi.
Vuonna 2020 lanseerattu yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Berliinissä, kehittää ja markkinoi kasvipohjaista ravintoa kuivajauheen muodossa: kaurajuomia, superfood-latteja ja funktionaalisia sekoituksia. Tuloksena on clean label -ravintoa, joka on helppo valmistaa, parempi planeetalle ja suunniteltu pitkäikäisyyden innoittamana tukemaan suoliston terveyttä, energiaa ja jokapäiväistä hyvinvointia.
Blue Farmin innovaatio piilee sen yksinkertaisuudessa: Kaikki tuotteet ovat 100-prosenttisesti luonnollisia, vailla keinotekoisia lisäaineita ja laboratoriossa valmistettuja vitamiineja, ja ne perustuvat Food Matrix -periaatteeseen optimaalisen biologisen hyötyosuuden varmistamiseksi. Blue Farm keskittyy vahvasti kestävään kehitykseen, ja Blue Farmin jauhemuoto vähentää pakkausjätettä ja CO₂-päästöjä: lehmänmaitoon verrattuna säästetään 1,55 kg CO₂ litraa kohti.
Sen jälkeen, kun Blue Farm lanseerasi ensimmäisen kaurajuomajauheen EU:ssa, se on kasvanut brändiksi, johon yli 100 000 asiakasta luottaa. Tuotteita myydään tällä hetkellä suoramyyntinä kuluttajille tarkoitetussa verkkokaupassa, jonka konversioaste on alan johtava, sekä valituissa vähittäismyymälöissä (Alnatura, Bio Company, Budni). Laajentumista suuriin apteekkeihin ja supermarketteihin suunnitellaan vuodelle 2025 ja sen jälkeen.
Ainutlaatuisen tuotevalikoiman, vahvan brändiuskollisuuden ja tarkkaan määritellyn kasvusuunnitelman ansiosta Blue Farmilla on edellytykset johtaa puhtaan, kasvipohjaisen ravitsemuksen seuraavaa aaltoa Euroopassa.