Markkinointimateriaali

Miksi sijoittaa Huuvaan

Ratkaisu polttavaan ongelmaan yhdellä maailman suurimmista markkinoista
Huuva tuo ylivoimaisen valikoiman suosituimpia ravintolabrändejä lähiöiden ja pienempien kaupunkien asukkaiden saataville. Näin yhtiö ratkaisee merkittävän puutteen yhdellä maailman suurimmista toimialoista: ruoka-alalla.

Vahvat näytöt kasvusta ja laajentumisesta
9 miljoonan euron liikevaihdon vuositahti saavutettiin alle neljässä vuodessa toiminnan aloittamisesta. Huuvalla on jo yli 200 000 asiakasta seitsemässä kaupungissa ympäri Suomea.

Pääomatehokas laajentuminen: takaisinmaksuaika mitataan kuukausina, ei vuosina.
Uusien ravintoloiden vahva kannattavuus sekä kohtuulliset avauskustannukset mahdollistavat 5–8 kuukauden takaisinmaksuajan toimipaikkaa kohden, mikä luo edellytykset nopeaan ja tehokkaaseen laajentumiseen.

Kokenut ja sitoutunut johto sekä sijoittajat
Perustajat ja johto yhdistävät yrittäjyyden, teknisen sekä taloudellisen osaamisen, ja heitä tukevat huipputason sijoittajat, kuten General Catalyst, Lifeline Ventures ja Ilkka Paananen.

Ville Leppälä, CEO, Co-Founder, Board Member

“Huuva tuo keskustojen suosikkiravintolat lähiöiden ja pienempien kaupunkien saataville. Foodhall-konseptimme on osoittanut vahvaa kannattavuutta, ja palvelemme jo yli 200 000 asiakasta Suomessa. Laajennamme nopeasti Suomessa ja pian myös ulkomaille – yhteisökierroksen kautta tarjoamme nyt asiakkaillemme ja piensijoittajille uniikin mahdollisuuden liittyä osaksi kasvutarinaamme.”

Ville Leppälä, perustaja & toimitusjohtaja

Tiedot sijoituksesta

Päiviä jäljellä:
22
Rahoituskierros päättyy:
17.10.2025
Tyyppi:
Osakeanti
Jo sijoitettu:
308 629,92 €
Jaettava omistusosuus:
1,43 – 9,20 %
Osakkeen hinta:
2,58 €
minimisijoitus 110 osaketta
Merkintäpalkkio:
1,50 %
Osakkeiden nykyinen lukumäärä:
13 397 622
Osakekanta täyden diluution jälkeen:
14 967 140
Valuaatio (pre-money):
38 615 221,20 €
Suurin liikkeelle laskettava määrä:
3 500 105,40 €
Tarjottavien osakkeiden määrä:
1 356 630
Välittäjä:
Oneplanetcrowd International B.V
Toimilupa:
ECSPR

Yleiskatsaus

Yhtiön profiili

Huuvan teknologiaohjatut Foodhall-ravintolat tuovat maanlaajuisesti tunnetut suosikkiravintolabrändit saman katon alle. Yhtiön missiona on mullistaa lähiöiden ja pienempien kaupunkien ravintolatarjonta tuomalla suosituimmat ravintolat sinne, missä niitä ei vielä ole.

Konsepti on yksinkertainen mutta tehokas: jokainen Huuva Foodhall kokoaa yhteen useita fast casual -ravintolabrändejä, tarjoten asiakkaille laajan valikoiman ja ravintolakumppaneille tehokkaan kasvumallin. Asiakkaat voivat syödä paikan päällä, noutaa itse tai tilata annokset kotiinkuljetuksella sekä yhdistellä eri ravintoloiden annoksia samaan tilaukseen.

Toiminnan keskiössä on HuuvaOS, käyttöjärjestelmä, joka pitää jokaisen keittiön toiminnan harmoniassa. Halliten tilausten ajoitusta, varastoja ja tukkutilauksia se vapauttaa kokit keskittymään itse ruoanlaittoon. HuuvaOS mahdollistaa sen, että jopa yksi kokki voi valmistaa usean brändin annoksia tinkimättä laadusta tai asiakastyytyväisyydestä.
Ravintolabrändeille Huuva tarjoaa vaivattoman tavan laajentaa toimintaansa omien ydinalueiden ulkopuolelle ilman suuria taloudellisia riskejä tai operatiivisia kompromisseja. Teknologiaan pohjautuvan Foodhall-verkoston avulla Huuva mahdollistaa brändien lanseerauksen ja kasvun uusille alueille viikoissa, ei vuosissa. Näin Huuva vastaa kasvavaan kysyntään paremmista ruokavaihtoehdoista ja auttaa ravintoloita tavoittamaan enemmän asiakkaita nopeammin.

Huuvan kasvutarina on jo vakuuttanut johtavat pääomasijoittajat, kuten Lifeline Venturesin (Wolt, Oura, Supercell) ja General Catalystin (Airbnb, Snap). Neljässä vuodessa Huuva on:

●    Toimittanut 1,5 miljoonaa annosta
●    Saavuttanut 9 miljoonan euron vuositason liikevaihtotahdin
●    Laajentunut 12 toimipaikkaan 7 kaupungissa
●    Saavuttanut asiakastyytyväisyydessä keskiarvon 8,8/10

Kumppanibrändien joukossa on suomalaisen ravintolakentän ikoneita, kuten Boneless (valittu Helsingin parhaaksi burgeriksi), Lie Mi (tunnettu Shanghai-tacoistaan) ja legendaarinen Siipiweikot.

Boneless

Liemi

Siipiweikot

Yhtiön tiedot

Yhtiön nimi: Huuva Oy
Toimitusjohtaja: Ville Leppälä
Y-tunnus: 3210916-6
Perustamisvuosi: 2021
Osoite: Köydenpunojankatu 2 D, 00180 Helsinki
Toimiala: Ruoka & juoma
Työntekijöiden määrä: 94
Lokaatiot: 12
Verkkosivut: huuva.io
Sosiaalinen media:

          

Tuotteet ja palvelut

Huuva Foodhall on useiden ruokabrändien ravintola, joka kokoaa suositummat ruokabrändit yhteen ravintolaan. Asiakkaat voivat tilata useilta eri ravintolabrändeiltä yhdellä tilauksella. Konsepti kattaa kaikki kanavat aina kotiinkuljetuksesta ja noudosta paikan päällä ruokailuun. Vuonna 2024 lanseerattu Foodhall täydentää alkuperäistä, kotiinkuljetuksiin keskittynyttä konseptia ja on nopeasti noussut yhtiön keskeiseksi kasvun moottoriksi. Uusissa kohteissa:

  • Yli 50 % volyymistä myydään Huuvan digitaalisessa myyntikanavassa
  • Toimipaikkakohtainen kate on noin 20 % liikevaihdosta
  • Investoinnin takaisinmaksuaika on noin 5–8 kuukautta avaamisesta

Jokainen uusi Foodhall tuo tyypillisesti 5–8 fast casual -ravintolabrändiä alueille, joissa on vähäinen ravintolatarjonta. Nopeasti lisääntyvä tarjonta luo uutta kysyntää ja kerää tyypillisesti myös paljon mediahuomiota. Yhdistämällä useita brändejä saman katon alle Huuva tekee toiminnasta mahdollista myös alueilla, joilla perinteiset ravintolamallit eivät toimisi - samalla vastaten kuluttajien tarpeisiin.

Huuvan toimipaikat ovat vertikaalisesti integroituja, halliten koko arvoketjua tilaussovelluksen in­tegraatiosta ja raaka-aineiden hankinnasta aina ruoanlaittoon, toimitukseen ja asiakaskokemukseen. Yhtiön oma käyttöjärjestelmä, HuuvaOS, automatisoi pääosan prosesseista itse ruoanlaittoa lukuun ottamatta. Ohjelmisto hallinnoi tilaukset, ohjeistaa kokkeja, seuraa valmistusaikoja, automatisoi varastonhallinnan, tekee tilaukset ja automatisoi markkinoinnin. Tämä mahdollistaa sen, että kokit voivat keskittyä ruoan laatuun ja asiakaskokemukseen: järjestelmä puolestaan varmistaa tasalaatuisuuden, tehokkuuden ja skaalautuvuuden.

Vuodesta 2021 lähtien Huuva on kerännyt yli 100 000 asiakasarviota, keskiarvolla 8,8/10, mikä on osoitus korkeasta asiakastyytyväisyydestä.

Alla oleva kaavio vertaa Huuvan keskeisiä operatiivisia tunnuslukuja valittuihin pörssilistattuihin ravintolaoperaattoreihin (Chipotle, Cava, Shake Shack; Lähteet: 2024 vuosikertomukset ja Huuva Foodhall -toimipisteet, elokuu 2025). Huuvan teknologiaohjattu malli mahdollistaa Foodhall-toimipisteiden korkeamman tehokkuuden verrattuna perinteisiin ravintolakonsepteihin. Myös pienempi liiketilan tarve ja merkittävästi alhaisemmat alkuinvestointikustannukset tukevat kannattavuutta.

Comparison

Ruoka- ja pakkauskustannukset sisältävät ruoka-, juoma- ja pakkauskustannukset, jotka liittyvät suoraan myytäviin annoksiin. Ruoka- ja pakkauskustannusten osatekijät ovat luonteeltaan muuttuvia ja vaihtuvat myyntimäärien mukaan.

Työvoima- ja siihen liittyvät kulut sisältävät ravintolatason tuntipalkat ja päälliköiden palkat, bonukset ja sivukulut. Työvoimakustannukset ovat muuttuvia ja vaihtuvat myyntimäärien mukaan.

Tilakustannukset ja niihin liittyvät kulut koostuvat tilakustannuksista, kuten vuokrasta ja siihen liittyvistä kuluista.

Huuvan skaalautuvuuden keskeinen tekijä on yhtiön pääomatehokas toimipaikkakonsepti. Uusia toimipaikkoja voidaan avata keskimäärin noin 60 000 euron alkuinvestoinnilla toimipistettä kohden, mikä mahdollistaa nopean ja pääomatehokkaan laajentumisen. Modulaarinen keittiörakenne tuo joustavuutta: brändivalikoimaa voidaan muokata pienin vaihtokustannuksin, mikä mahdollistaa tarjonnan jatkuvan kehittämisen kuluttajien mieltymysten mukaisesti.

Alla oleva kaavio havainnollistaa kassavirtoja Huuvan uusimmista Foodhall -avauksista, sisältäen kaikki toiminta- ja investointikustannukset toimipaikkaa kohden. Alkuinvestoinnit on kirjattu kuukauteen 0. Kaikki toimipisteet saavuttivat positiivisen kassavirran kuukauteen 2 mennessä. Foodhall 2 saavutti takaisinmaksun noin 4,5 kuukaudessa, kun taas Foodhall 1 ja 3 ovat tahdissa saavuttamaan takaisinmaksun 6–8 kuukauden sisällä. Tavanomaisissa ravintolakonsepteissa alkuinvestoinnin takaisinmaksuaika on tyypillisesti noin kaksi vuotta.

Cashflow

Huuva pilotoi myös innovatiivisia toimitusratkaisuja. Foodhall-ravintoloiden lisäksi yhtiö kokeilee autonomisia kävelyteillä liikkuvia robotteja ja testaa drooni-toimituksia Espoossa. Näiden aloitteiden tarkoituksena on parantaa kuluttajakokemusta edullisemmilla ja nopeammilla toimituksilla sekä edelleen parantaa yksikkökohtaista kannattavuutta ja vahvistaa palvelutarjontaa yhtiön omassa digitaalisessa myyntikanavassa.

Tulevaisuudessa Huuva suunnittelee Foodhall-verkoston laajentamista maanlaajuiseksi ja jatkaa robottitoimitusten kehittämistä osana strategiaansa, jonka tavoitteena on vauhdittaa kasvua ja parantaa operatiivista tehokkuutta.

Liiketoimintamalli

Huuva business model

Huuva business model

Huuva tuottaa liikevaihtoa omistamalla ja operoimalla Foodhall-ravintoloitaan, myymällä sekä oman digitaalisen myyntikanavansa, että kotiinkuljetusalustojen kautta:

  • Suoramyynti: Tilaukset Huuvan oman digitaalisen myyntikanavan kautta. Tämä kanava tarjoaa alhaisemmat transaktiokustannukset ja on yhtiön kannattavin tulovirta.
  • Myynti kumppaneiden kautta: Tilaukset kolmansien osapuolten alustojen, kuten Woltin ja Foodoran, kautta. Ne laajentavat näkyvyyttä ja tavoittavuutta sekä tarjoavat asiakkaille tutun kotiinkuljetuskokemuksen.

Huuva operoi Foodhall-ravintoloitaan itsenäisesti lisensoimalla brändit ja reseptit maanlajuisesti tunnetuilta ravintolabrändeiltä. Tämä lähestymistapa mahdollistaa sen, että yhtiö voi tarjota asiakkaille ajankohtaisen ja testatun  valikoiman ilman reseptiikan kehittämisen ja brändin rakentamisen kustannuksia. Tämä on etu etenkin markkinassa, jossa kuluttajien mieltymykset muuttuvat nopeasti.

Foodhall-ravintolakonsepti on suunniteltu skaalautuvaksi yhdistämällä joustavuus sijainnin suhteen, operoinnin helppous ja näin ollen henkilöstön nopea koulutus sekä kyky uudistaa valikoimaa kysynnän perusteella. Digitaalinen toimintamalli ja pieni fyysinen tilantarve mahdollistavat toimipisteiden avaamisen perinteisten keskustasijaintien ulkopuolella, kuten lähiöissä ja pienemmissä kaupungeissa. Vakiintuneet brändit ja oma HuuvaOS-käyttöjärjestelmä tukevat nopeampaa avaustahtia ja toistettavaa operointia. Brändien rotaatio, jota ohjaavat asiakasdata ja -ymmärrys, auttaa Huuvan Foodhall-ravintoloita pysymään kuluttajatrendien tasalla ja säilymään asiakkaiden suosiossa vuosia.

Toisin kuin perinteiset ravintolaoperaattorit, jotka ovat riippuvaisia vilkkaista keskustasijainneista ja suurista brändi-investoinneista, Huuvan teknologiaohjattu ja brändijoustava malli on suunniteltu tarjoamaan parempaa pääomatehokkuutta ja sopeutumiskykyä kuluttajien makumieltymysten muutoksiin.

Markkina

Huuva market

Euroopan ravintolamarkkina on murroksessa, kun kuluttajat tilaavat yhä useammin aterioita kotiinkuljetuksena tai noudettavaksi. Statistan (2025) mukaan ruuankotiinkuljetusmarkkinan odotetaan kasvavan vuosina 2025–2030 keskimäärin 6,89 % vuodessa. Kysyntä kasvaa suurten kaupunkien ulkopuolella, mutta monet lähiöt- ja pienemmän kaupungit ovat edelleen alipalveltuja: vaihtoehdot rajoittuvat usein pikaruokaketjuihin tai pieniin paikallisiin toimijoihin. Tämä luo mahdollisuuksia uusille skaalautuville ratkaisuille.

Huuvan kilpailijoita ovat pikaruokaketjut ja virtuaaliravintolat. Pikaruokaketjuja on tarjolla monilla alueilla, mutta ne eivät tarjoa kuluttajien yhä enemmän kaipaamaa monipuolisuutta, laadukkuutta ja terveellisyyttä. Virtuaaliravintola puolestaan on ravintolatoiminnan muoto, jossa virtuaalibrändejä lisensoidaan perinteisille ravintoloille. Ateriat valmistetaan olemassa olevan menun rinnalla ja myydään yksinomaan kotiinkuljetusalustojen kautta. Tämä malli tarjoaa matalammat aloitus- ja käyttökustannukset, koska se hyödyntää olemassa olevia keittiöitä, henkilökuntaa ja infrastruktuuria. Malli kohtaa kuitenkin usein haasteita, kuten heikon brändi-identiteetin ja asiakastyytymättömyyden: laatu voi kärsiä, kun toimintaa laajennetaan useille lisenssinhaltijoille, joilla on vaihtelevat standardit.

Huuva asemoituu näiden mallien väliin. Yhtiö operoi omia keittiöitään, tekee yhteistyötä valtakunnallisesti tunnettujen ravintolabrändien kanssa ja hyödyntää omaa teknologiaansa (HuuvaOS) operaatioiden hallintaan. Tämä yhdistelmä mahdollistaa tehokkaan laajentumisen, nopean takaisinmaksun toimipistetasolla ja puolustettavan markkina-aseman rakentamisen yli 5 miljardin euron markkinassa.

Market table

Tiimi

  

Ville Leppälä, CEO, Co-Founder, Board Member

Ville Leppälä

Toimitusjohtaja, perustaja, hallituksen jäsen

Ville Leppälä on Huuvan toimitusjohtaja ja toinen perustajista. Ennen yhtiön perustamista hän toimi kaupallisissa ja teknisissä rooleissa Varjo Technologiesilla, jossa hän aloitti mekatroniikkainsinöörinä ja laajensi myöhemmin uuden liiketoimintayksikön noin kolmannekseen yhtiön myynnistä. Opintojensa aikana hän toimi Junctionin toimitusjohtajana ja oli mukana rakentamassa siitä maailman suurimman hackathon-tapahtuman. Hänellä on diplomi-insinöörin tutkinto Aalto-yliopistosta.

  

Markus Kauppinen, Director of Operations

Markus Kauppinen

Operatiivinen johtaja

Markus Kauppinen on Huuvan operatiivinen johtaja. Hänellä on yli 20 vuoden kokemus ammattikeittiöistä. Hän omaa taustaa useista keittiön johtotehtävistä kahden ja kolmen Michelin-tähden ravintoloissa sekä lukuisien fast casual -ravintoloiden lanseerauksista. 

  

Mathias Soini, Head of Marketing

Mathias Soini

Markkinointijohtaja

Mathias Soini toimii Huuvan markkinointijohtajana ja vastaa kasvun vauhdittamisesta, brändin kehittämisestä ja asiakashankinnasta. Hänellä on vahva tausta B2C-kasvuyhtiöiden skaalaamisesta, mukaan lukien VOI:n lanseeraus ja laajentaminen Suomessa - VOI on tunnettu eurooppalainen potkulauta-alan yksisarvinen kasvuyhtiö. Hän tuo skaalausosaamisensa Huuvan pariin, edistäen kasvua kohti Euroopan johtavaa ravintola-alustaa. Mathias on valmistunut kauppatieteiden kandidaatiksi (B.Sc.) Jönköping International Business Schoolista pääaineenaan markkinoinnin johtaminen.

Yhtiön rakenne

Huuva Oy on suoraan osakkeenomistajiensa omistama, eikä sillä ole konsernirakennetta.

Yhtiön omistuksen jakautuminen

Osakkeenomistaja

Oman pääoman
ehtoiset instrumentit

Äänet

1 Ville Leppälä (Perustaja) 5 000 000 33,41%
2 Lifeline Ventures Fund IV Ky 4 158 088 27,78%
3 General Catalyst Group XI – Ignition, L.P. 1 686 306 11,27%
4 Allokoimaton ESOP-pooli* 1 063 559 7,11%
5 Ville Lehto (Perustaja, ei aktiivinen) 750 000 5,01%
6 Osakeoptioiden haltijat 505 959 3,38%
7 Illusian Oy 449 681 3,00%
8 Laurel Bowden 187 231 1,25%
9 Illusian Ventures I Ky 186 015 1,24%
10 Muut osakkeenomistajat (13) 980 301 6,55%
YHTEENSÄ 14 967 140 100%

Lifeline Ventures: Yksi Suomen johtavista pääomasijoitusyhtiöistä, tunnettu globaalien menestystarinoiden kuten Woltin, Supercellin, Aivenin, Swappien, Ouran ja Varjon aikaisen vaiheen sijoittajana.

General Catalyst: Yhdysvaltalainen pääomasijoittaja, jonka hallinnoitavat varat ovat 36 miljardia dollaria. Ovat tunnettuja sijoituksistaan yhtiöihin kuten  Airbnb, Canva, Discord ja Snap.

Illusian Oy: Sijoitusyhtiö, jonka taustalla on yrittäjiä, jotka ovat perustaneet ja skaalanneet yhtiöitä kuten Supercell, Zalando ja Wolt.

Laurel Bowden: Pääomasijoitusyhtiö 83NORTHin perustaja, jonka hallinnoitavat varat ovat 2,2 miljardia dollaria, sekä Woltin varhainen sijoittaja ja hallituksen jäsen.

Illusian Ventures I Ky: Illusian Oy:n hallinnoima sijoitusrahasto.

*Allokoimaton ESOP-pooli on osakeoptioiden osuus, joka on varattu tuleville työntekijöille tai kannustinohjelmille, mutta jota ei ole vielä myönnetty kenellekään.

Varojen käyttö

Huuva saavutti positiivisen käyttökatteen (EBITDA) kuukausitasolla elokuussa 2025, mikä luo pohjan tulevalle kasvulle. Yhtiö aikoo kohdentaa suurimman osan kerättävistä varoista uusien Foodhall-toimipisteiden avaamiseen sekä oman digitaalisen tilauskanavansa jatkokehittämiseen.

Keskipitkällä aikavälillä Huuvan tavoitteena on saavuttaa 25–30 miljoonan euron liikevaihto ja validoida konseptinsa toimivuutta uudella markkinalla. Liiketoimintamalli on testattu Suomessa useiden onnistuneiden avausten kautta suurkaupunkien lähiöissä ja keskisuurissa kaupungeissa. Tämän pohjalta yhtiö odottaa suurimman osan uusista toimipisteistä avautuvan Suomessa. Johto katsoo myös, että mallin todentaminen toisessa maassa on strategisesti tärkeä virstanpylväs matkalla kohti laajempaa Euroopan laajuista kasvua.


Icon 1

Minimiskenaario

(rahoituskierroksella kerätty 500 055,60 euroa)

  • Kotimainen laajentuminen: Keskitytään Suomessa laajentumiseen avaamalla uusia Foodhall-toimipisteitä maan keskisuurissa kaupungeissa ja niiden ympäröivillä alueilla. Laajentumisvauhtia hallitaan siten, että käyttökate säilyy positiivisena. Tässä skenaariossa tavoitteena on saavuttaa mittakaava, jossa lisäkasvu voidaan rahoittaa operatiivisella kassavirralla.

Icon 2

Keskisuuri skenaario

(rahoituskierroksella kerätty jopa 2 000 222,40 euroa)

  • Kotimainen laajentuminen ja pilotin käynnistäminen Virossa: Avataan 12 uutta Foodhall-toimipistettä Suomessa ja toteutetaan rajattu laajentuminen Viroon 2–3 Foodhall-ravintolan mittakaavassa. Yhtiö odottaa hyödyntävänsä laajentumisessa Suomen operatiivisen tiimin resursseja pääomatehokkuuden säilyttämiseksi. 

Icon 3

Maksimiskenaario

(rahoituskierroksella kerätty jopa 3 500 105,40 euroa)

  • Kotimainen laajentuminen ja laajempi kansainvälinen laajentuminen: Avataan 12 uutta Foodhall-toimipistettä Suomessa ja käynnistetään toiminta Tanskassa, mukaan lukien paikallisen tiimin perustaminen joka solmii paikalliset brändikumppanuudet sekä rakentaa pohjan skaalautuvalle operaatiolle. Ensimmäisessä vaiheessa avataan viisi Foodhall-toimipistettä. Mahdollinen jatkolaajentuminen koko maahan voisi pitkällä aikavälillä tuottaa liikevaihtoa enemmän kuin Suomen liiketoiminta.   

Markkinalaajentuminen

Huuva arvioi laajentumista Tanskaan osana strategiaansa testata konseptinsa skaalautuvuutta Suomen ulkopuolella. Tanskan markkina jakaa useita yhtäläisyyksiä Suomen kanssa: korkea kotiinkuljetuspalveluiden käyttöaste, vakiintuneet toimituskumppanit sekä tunnetut paikalliset ravintolabrändit. Keskiostoksen koko on Tanskassa korkeampi kuin Suomessa, mikä edustaa yhtiölle suotuisaa markkinadynamiikkaa.

Yhtiö on käynyt alustavia keskusteluja toimituskumppanien kanssa mahdollisesta laajentumisesta Tanskaan. Onnistuneen laajentumisen odotetaan olevan strategisesti tärkeä askel, joka voisi lisätä todennäköisyyttä nostaa rahoitusta suuremmalta kansainväliseltä kasvusijoittajalta ja tukea yhtiön pidemmän aikavälin Euroopan laajuisia kasvutavoitteita.

Vaikka merkittäviä markkinamahdollisuuksia on tunnistettu myös Suomessa, jossa Huuva aikoo jatkaa kasvun tavoittelua liikevaihdon ja katemarginaalin lisäämiseksi, Tanskan laajentumisen ensisijainen tarkoitus olisi osoittaa kyky toimia menestyksekkäästi uudella markkinalla. Menestyksekäs liiketoiminta kahdessa maassa voisi parantaa yhtiön houkuttelevuutta kansainvälisten sijoittajien silmissä. Pitkällä aikavälillä Tanskan laajentuminen voisi muodostaa perustan laajemmalle kasvulle koko Euroopassa.

Taloudelliset luvut ja kasvu

Todelliset ja suunnitellut luvut

Tutustu Huuvan taloudellisiin lukuihin, kuten liikevaihtoon ja tuloskehitykseen. Lue lisää kasvuennusteesta.


Kirjaudu Rekisteröidy

Valuaatio

Icon Money

Huuvan nykyinen dilutoimaton valuaatio perustuu 4,3:n liikevaihtokertoimeen, pohjana edeltäviltä kuukausilta vuositasolle johdettu 9 miljoonan euron liikevaihto. Tämä johtaa 38,6 miljoonan euron valuaatioon. Valuaatiota pidetään kilpailukykyisenä yhtiön osoittaman kasvunopeuden, pääomatehokkuuden ja vahvojen kasvunäkymien valossa. Laajentuminen rakentuu toistettavan ja jo validoidun konseptin varaan. Foodhall-ravintoloiden sekä toimitusinnovaatioiden skaalaamiseen uusille markkinoille on selkeät suunnitelmat. 


Huuvan seuraava kasvutavoite on saavuttaa 25–30 miljoonan euron vuotuinen liikevaihto ja laajentaa liiketoimintaa uudelle markkinalle. Tämän on tarkoitus asemoida Huuva tavalla, joka voi houkutella kansainvälisiä kasvusijoittajia ja mahdollistaa kasvun nopeuttamisen entisestään.

Huuva pyrkii hyödyntämään mahdollisuuksien mukaan myös velkarahoitusta kasvun tukemiseksi yhdessä oman pääoman ehtoisen kasvurahoituksen kanssa.

Huuva on tähän mennessä kerännyt yhteensä 10 594 370 euroa rahoitusta. Tästä 550 000 euroa on tukia ja 1 583 455 euroa etuehtoisia velkarahoituksia. Oman pääoman ehtoisia rahoituskierroksia ovat johtaneet Lifeline Ventures ja General Catalyst.

Sijoittaja

Rahoituksen tyyppi

Vuosi

Määrä

1 LifeLine Ventures, Illusian, & muut Pre-seed SAFE 2021 €1 050 000
2 LifeLine Ventures, General Catalyst, Illusian, & muut Seed 2022 €4 877 915
3 Business Finland TEMPO Apuraha 2022 €50 000
4 Business Finland R&D laina Laina 2022 €650 455
5 LifeLine Ventures, General Catalyst, & Illusian Vaihtovelkakirjalaina 2023 €1 600 000
6 Business Finland NIY I Apuraha 2023 €250 000
7 LifeLine Ventures, Illusian, & muut Seed 2024 €933 000
8 Business Finland NIY II Apuraha 2024 €250 000
9 Finnvera Laina 2024 €933 000

Exit-skenaariot

Icon 1

IPO: Yhtiö on tunnistanut listautumisannin (“IPO”) ensisijaiseksi pitkän aikavälin exit-skenaarioksi. Välitavoitteena Huuvan tavoitteena on saavuttaa noin 25–30 miljoonan euron liikevaihto sekä validoida liiketoimintamallinsa uudella markkinalla. Näiden virstanpylväiden saavuttamisen odotetaan parantavan yhtiön kykyä houkutella kansainvälisiä kasvuhakuisia sijoittajia. Tällaisen sijoittajaryhmän osallistuminen voisi lisäksi tarjota vähemmistöosakkaille mahdollisen likviditeettitapahtuman.

Icon 2

Yritysosto/fuusio: Toinen mahdollinen exit-skenaario voisi olla yritysosto tai fuusio kilpailijan kanssa, joka toimii toisella markkinalla, tai yritysosto pääomasijoitusyhtiön toimesta, joka yhdistää vastaavia yhtiöitä.

Icon 3

Strateginen yritysosto: Mahdollinen exit-skenaario on myös strateginen yritysosto esimerkiksi ruokalähettiyhtiöiden, kuten Uber Eatsin tai Delivery Heron, toimesta.


-----End of marketing content-----

Asiakirjat

Sijoitusmahdollisuutta koskevat asiakirjat

Kirjaudu sisään saadaksesi lisätietoja.

Päivitykset

Tällä hetkellä ei ole päivityksiä. 

Tämä osio päivitetään säännöllisesti uusilla, hankkeeseen liittyvillä tiedoilla rahoituksen edetessä. Jos haluat saada tietoa uusista päivityksistä ajoissa, tilaa uutiskirjeemme.