Valitse, miten haluat käyttää verkkosivustoamme:

Evästeet auttavat parantamaan verkkosivuston käyttökokemusta ja tarjoamaan turvallisia palveluja. Jotkin evästeet ovat välttämättömiä turvallisuuden ja kirjautumistoimintojen kannalta, toiset taas mahdollistavat helpomman käytön ja kätevän tuen. Voit peruuttaa päätöksesi milloin tahansa.

Mobiili- ja nettisovelluksena toimiva WordDive on ainutlaatuinen, tekoälyä hyödyntävä tapa oppia kieliä tehokkaasti. Abiturientit rakastavat WordDivea: Suomeen ja Saksaan on myyty yli 17 000 abikurssia, jota suosittelee 98 % kurssin suorittaneista.

Tiedot sijoituksesta

Tyyppi:
Osakeanti
Sijoitettu:
1 220 000,00 €
Jaettava omistusosuus:
4,76 – 19,35 %
Osakkeen hinta :
100,00 €
minimisijoitus 5 osaketta
Osakkeiden nykyinen lukumäärä:
50 000
Valuaatio (pre-money):
5 000 000,00 €

Tarinamme

WordDive on tekoälyyn pohjautuva ainutlaatuinen sovellus kielten oppimiseen. Suomalaisen koulutuksen ja peliteollisuuden parhaat puolet yhdistävä WordDive lanseerattiin vuonna 2010 ja valittiin Suomen parhaaksi e-oppimisratkaisuksi 2011. Julkaisimme vuonna 2014 iPhone-sovelluksen, joka palkittiin heti Suomen parhaana mobiilipalveluna. Vuonna 2015 Red Herring -teknologiajulkaisu valitsi WordDiven sadan parhaan startup-yrityksen joukkoon Euroopassa.

WordDive-sovelluksella oppiminen on poikkeuksellisen nopeaa ja tehokasta. Tekoälyn avulla oppimisnopeus ja opittavien asioiden harjoittelu voidaan optimoida jokaiselle käyttäjälle henkilökohtaisesti. WordDive perustuu myös usean aistin käyttämiseen, mikä on tehokkain tapa oppia uusi kieli. WordDiven kaksi päätuotetta ovat digitaalinen kielikurssi aikuisille (englanti, espanja, italia, japani, ranska, ruotsi, saksa, suomi, venäjä ja viro) sekä abikurssi yo-kirjoituksiin valmistautuville lukiolaisille (englanti ja ruotsi).

WordDive on kasvanut nopeasti yhdeksi johtavaksi pohjoismaalaiseksi kieltenoppimispalveluksi. Yrityksen liikevaihto on kolmessa vuodessa kasvanut huimat 560 prosenttia, 140 000 eurosta 930 000 euroon. Suomessa WordDive tunnetaan parhaiten vuonna 2014 lanseeratusta englannin abikurssista, josta tuli ylivoimainen markkinajohtaja kahdessa vuodessa. Nyt WordDiven abikurssia käyttää jo joka neljäs abiturientti. Englannin abikurssin suorittaneista 98 prosenttia suosittelee WordDivea.

Strategiamme on keskittyä edelläkävijämarkkinoihin. Euroopassa tämä tarkoittaa EU:n talousmahti Saksaa, jossa ylioppilaskoe (Abiturprüfung) on hyvin samankaltainen kuin Suomessa. Maailman mittakaavassa ykkönen on Kiina, jossa digitaalisiin kieliopintoihin käytettiin yli 900 miljoonaa dollaria jo vuonna 2015. Ne yritykset, jotka keskittyvät suurimpiin ja kilpailluimpiin markkinoihin, luovat parhaat ratkaisut ja valtaavat ajan kuluessa myös muut markkinat.

Saksassa liikevaihto voidaan kolminkertaistaa vuonna 2017 ja uudelleen 2018. Saksan jälkeen todennäköisin suunta on Kiina, jossa paikallisella yo-kokeella eli Gaokaolla on ratkaiseva merkitys nuoren tulevan opiskelu- ja työuran määräytymisessä. Suomen ja Saksan lisäksi yo-kokeen kaltaisia kokeita lukion ja yliopiston välissä järjestetään yli 40 maassa, mikä merkitsee lähes rajatonta kasvupotentiaalia.

WordDivea on ollut kehittämässä yli seitsemän vuoden aikana kymmeniä kieltenoppimisen ammattilaisia, insinöörejä, käyttöliittymäkehittäjiä ja psykologeja. Tuotekehitys on jatkuvaa: käyttäjiltä kerätään palautetta, ja WordDive kehittyy koko ajan vastaamaan yhä paremmin asiakkaiden tarpeita ja toiveita.

WordDivella oli joulukuussa 2016 jo yli 250 000 tyytyväistä käyttäjää 150 maassa. Lähde nyt mukaan kiihdyttämään WordDiven kasvua!

Liiketoiminta- & markkinatilanteemme

Vieraiden kielten oppimiseen käytettiin 50 miljardia euroa vuonna 2015, ja toimiala digitalisoituu nopeasti. Vuonna 2017 digitaalinen osuus markkinasta on arviolta 4 miljardia ja sen ennustetaan saavuttavan 6 miljardia vuonna 2020. Tämä murros tarjoaa valtavan kasvumahdollisuuden WordDivelle, jonka tekoälyyn perustuva sovellus on alan ehdoton edelläkävijä.

WordDiven kansainvälisen kasvun veturina toimii englannin abikurssi. Onnistuneen koemarkkinoinnin perusteella kevään 2017 tavoite on myydä Saksaan 15 000 abikurssia. Tämä tarkoittaa noin 800 000 euron liikevaihtoa pelkästään Saksan abeilta ja nostanee onnistuessaan koko yrityksen liikevaihdon 2,4 miljoonaan euroon.

Seuraava tavoite on, että joka neljäs saksalainen abi käyttää WordDivea. Suomessa tämä tilanne saavutettiin kahdessa vuodessa. Ennusteessa saman markkinaosuuden saavuttamiseen Saksassa on varattu kolme vuotta. Tämä tarkoittaa 125 000 abia ja liikevaihtona yli 6 miljoonaa euroa Saksan abeilta vuonna 2019, mikä on merkittävä osa tavoitellusta kasvusta. Brändilähettiläämme Samu Haberin avulla kehitys voi parhaassa tapauksessa olla nopeampaakin.

Kiinassa abiturientteja on vuosittain 9,4 miljoonaa. Kohtuullinenkin onnistuminen siellä mahdollistaa tavoitellun kasvun vuonna 2019. Lukion päättökokeissa ja muissa korkeamman tason englannin kielen testeissä, kuten IELTS, TOEFL ja CET-4, on WordDivelle lähes rajaton kasvupotentiaali. Näihin osallistuu vuosittain kymmeniä miljoonia uusia opiskelijoita.

Onnistuminen edellyttää fokusoitua etenemistä askel kerrallaan. Tämän takia vuoden 2017 painopiste on tiukasti Saksassa, vaikka erityisesti kesästä eteenpäin tulemme myös toteuttamaan testikampanjoita seuraavien kohdemarkkinoiden vahvistamiseksi.

WordDiven kilpailuedut

Abikurssien osalta WordDive on luonut itselleen markkinat, joilla kilpailu on lähes olematonta. Suomessa, Saksassa tai Kiinassa ei ole vielä tarjolla vastaavaa tekoälyyn pohjautuvaa, englannin ylioppilaskokeeseen valmentavaa sovellusta.

Aikuisille kieltenopiskelijoille sen sijaan on tarjolla useita kilpailevia palveluita. WordDiven kilpailuetuna on tekoäly, joka optimoi harjoittelun yksilöllisesti jokaiselle käyttäjälle (patentti vireillä). Jos opit nopeasti, ohjelma lisää vauhtia. Jos jokin asia vaatii enemmän kertaamista, sen harjoittelua lisätään automaattisesti. Tekoälyn ansiosta WordDive on kuin virtuaalinen opettaja, joka ohjaa ja kannustaa jokaista opiskelijaa yksilöllisesti. Juuri yksilöllisyys ja pelillisyys tekevät WordDiven käyttämisestä mielekästä ja tehokasta, mikä näkyy erinomaisena asiakaspalautteena.

WordDive-metodi on kehitetty ratkaisemaan suurimmat ongelmat, jotka estävät meitä käyttämästä vierasta kieltä. Tärkeimmät näistä ovat noin 2 000 yleisimmän sanan osaaminen ulkoa sekä peruskieliopin hyvä hallitseminen. Kun yleisin sanasto ja keskeisin kielioppi ovat ns. selkäytimessä, voidaan ajatuksia tuottaa suoraan uudella kielellä. Tämä johtaa erittäin nopeasti kykyyn puhua ja toimia halutulla kielellä.

Usean aistin käyttäminen aktivoi aivoja monipuolisesti ja lisää toistojen määrää ilman, että käyttäjä turhautuu. Palkittu metodi johtaa pysyvään oppimiseen, mikä tarkoittaa kykyä puhua uutta kieltä varmasti ja luontevasti. Myös ylioppilaskirjoitukset ympäri maailmaa ovat kehittymässä suuntaan, jossa kokeen tarkoituksena ja tavoitteena on mitata opiskelijan käytännön kielitaitoa. Tämä on WordDivelle selkeä kilpailuetu.

Tällä hetkellä jo lähes puolet WordDiven liikevaihdosta tulee abikursseista. Abiturienttien lisäksi myös aikuiset kieltenopiskelijat rakastavat WordDivea. Kun uusi asiakas Suomessa maksaa 9,99 euroa ja tekee kuukausitilauksen, syntyy myyntiä ilman arvonlisäveroa 9,99 / 1,24 = 8,06 euroa. Keskimäärin tämä uusi asiakas kuitenkin ostaa uudelleen niin monta kertaa, että kolmen vuoden aikana myyntiä ilman arvonlisäveroa kertyy poikkeuksellisen korkea 105 euroa! Korkea uudelleenostoaste tekee mahdolliseksi kannattavan liiketoiminnan myös erittäin kilpaillulla markkinalla.

Saksassa poikkeuksellisen kilpailuedun tuo Sunrise Avenue -yhtyeen keulakuva Samu Haber, joka toimii WordDiven brändilähettiläänä. Samu aloitti Voice of Germany -kilpailun tuomarina vuonna 2013 ja sai osakseen paljon julkisuutta, koska ei juurikaan osannut saksaa. Nyt Samu puhuu huomattavasti parempaa saksaa ja tuo meille korvaamattoman arvokasta näkyvyyttä ja uskottavuutta Saksan isoilla markkinoilla.

Tiimimme

WordDiven kahdentoista henkilön ydintiimi Tampereella koostuu digitaalisen markkinoinnin, pedagogiikan ja mobiilisovelluksiin painottuvan tuotekehityksen ammattilaisista. Ydintiimin lisäksi meillä on kahdenkymmenen natiivin opettajan tai muun kielen ammattilaisen osa-aikainen verkosto, joka tuottaa laadukasta oppimateriaalia kymmenellä kielellä.

Yrityksen kasvua ja kehitystä tukee kolme menestynyttä enkelisijoittajaa, kansainväliseen liiketoimintaan painottuva neljän jäsenen hallitus sekä WordDivella saksaa oppinut rocktähti ja The Voice of Germany -tuomari Samu Haber.

Timo-Pekka LeinonenPerustaja, CEO

Timo-Pekalle vieraiden kielten oppiminen oli erittäin vaikeaa. WordDive sai alkunsa, kun hän tästä huolimatta halusi oppia japania. Kieltenopettajana toimivan äitinsä avustuksella hän kehitti prototyypin, jolla oppi japania niin hyvin, että päätyi työskentelemään Yokosukassa ja Tokiossa 1998–2000. Japanin lisäksi Timo-Pekka on asunut ja työskennellyt Saksassa ja Yhdysvalloissa.

Ennen yrittäjäksi siirtymistään Timo-Pekka työskenteli Nokialla, jossa oli globaalissa liiketoimintavastuussa liikevaihdoltaan 400 miljoonan euron verkonhallintajärjestelmästä. Viimeiset vuodet Nokialla Timo-Pekka työskenteli kuluttajien Internet-palvelujen parissa.

Koulutukseltaan hän on tekniikan lisensiaatti ja ekonomi, joka on lisäksi opiskellut englantia, espanjaa, japania, ranskaa, ruotsia, saksaa ja venäjää yliopistotasolla.

Nicolas FogelholmDigitaalinen markkinointi

Nico on menestynyt yrittäjä ja verkkomainonnan konkari, joka on tehnyt ja johtanut digitaalista markkinointia jo 18 vuoden ajan. Hakukoneoptimoinnin- ja mainonnan hands on -osaamisen lisäksi Nicolla on pitkä kokemus verkkopalveluiden kehittämisestä ja asiakaskokemuksen johtamisesta. Nykyään Nico toimii perustamansa digimarkkinointitoimisto Tuloksen Senior Advisorina.

Samu HaberRocktähti, enkelisijoittaja, brändilähettiläs

Voice of Germany -tuomarina toimiva Samu sai paljon julkisuutta, koska ei juurikaan osannut saksaa. Sitten Samu löysi WordDiven, puhuu nyt huomattavasti parempaa saksaa ja haastaa kaikki saksalaiset abiturientit oppimaan englantia WordDiven avulla.

Stefanie ScheidKäyttäjäkokemus, Saksa

Saksalaisella Stefaniella on psykologian tutkinto Regensburgista ja käyttäjäkokemuksen maisterin tutkinto Tampereen yliopistosta. Käytettävyysasiantuntijana Stefanie vastaa WordDiven helposta käytettävyydestä. Hänellä on myös keskeinen rooli saksankielisessä asiakaspalvelussa ja markkinoinnissa.

Paul MaddenPelillistäminen

Paulilla on 15 vuoden työkokemus multimedian ja mobiilipelien parissa. Hän on työskennellyt Disneyn ja Rovion kaltaisten kansainvälisten animaatiojättien projekteissa. Paul tietää, mikä saa käyttäjän innostumaan, koukuttumaan ja harjoittelemaan vielä vähän lisää.

Riku SalkiaMobiilisovellukset

20 vuoden työkokemuksellaan Riku on Suomen mobiilikehittäjien terävintä kärkeä. Hän sai seurata älypuhelinten nousua aitiopaikalta TeliaSoneran tutkimus- ja tuotekehitysyksikössä. Riku on todellinen Android-guru, joka syttyy siitä, että saa luoda teknisesti täydellisen sovelluksen.

Meri LuttinenPedagogiikka

Merillä on usean vuoden kokemus kieltenopettamisesta aikuisille. Hän on erityisen kiinnostunut peleistä oppimisvälineenä. Meri puhuu sujuvaa englantia, ranskaa, saksaa ja ruotsia. Hän tietää, mikä on oleellista vieraan kielen oppimisessa, ja missä järjestyksessä asiat kannattaa harjoitella.

Heidi SharmaAsiakaspalvelu

Heidin äiti opettaa ruotsia ja saksaa, isä englantia ja espanjaa. Heidi puhuu näitä kaikkia ja auttaa WordDiven asiakkaita sekä palvelun käyttöön että kielten oppimiseen liittyvissä kysymyksissä. Heidillä on keskeisen tärkeä rooli asiakkailta kertyvän tiedon nopeassa välittämisessä tuotekehitykselle ja yrityksen johdolle.

Juha RintalaChief Technology Officer

WordDiven ohjelmistoguru Juha oli WordDiven ensimmäinen kehittäjä. Juha hallitsee back-endin, webin, tietokannat ja pilvipalvelut, mutta hänen päätehtävänsä WordDivella on nykyään koko tuotekehityksen johtaminen sekä tekoälyn toteuttavan algoritmin jatkokehitys.

Antti ArvioPerustaja, hallituksen puheenjohtaja

Nykyinen M-Filesin EMEA-alueen myyntijohtaja Antti on toiminut myynnin johtotehtävissä 20 vuotta. Pitkän Nokia-uran ansiosta Antilla on erittäin vahva kokemus mobiiliteknologiaa hyödyntävien tuotteiden kansainvälisestä markkinoinnista.

Mika HeikinheimoEnkelisijoittaja

Sarjayrittäjä Mika on mukana kahdeksassa kasvuyrityksessä. Hän tietää, miten kansainvälisiä hittisovelluksia luodaan ja myydään. Sijoittamisen lisäksi Mika työskentelee toimitusjohtajana lasten oppimispelejä kehittävässä BeiZ Oy:ssä, joka tunnetaan parhaiten Kiinassa hyvin menestyneestä Lola Panda -pelisarjasta.

Timo MetsolaEnkelisijoittaja

Vuokraturva-konsernin perustaja ja pääomistaja Timo on suorapuheinen yrittäjä ja aktiivinen asuntovaikuttaja, jolla on erinomaiset mediasuhteet. Timo tietää, kuinka pienestä ideasta rakennetaan menestyvä bisnes ja kuinka kasvun eri vaiheissa kannattaa toimia.

Rahojen käyttötarkoitus

Arvonmääritys

Kirjaudu sisään

Sisältö on saatavilla vain sijoittajille jotka ovat sijoittaneet tähän rahoituskierrokseen.

Kirjaudu

Tietoa annin ehdoista

Kirjaudu sisään

Sisältö on saatavilla vain sijoittajille jotka ovat sijoittaneet tähän rahoituskierrokseen.

Kirjaudu

Taloustiedot

Kirjaudu sisään

Sisältö on saatavilla vain sijoittajille jotka ovat sijoittaneet tähän rahoituskierrokseen.

Kirjaudu

Riskit

Kirjaudu sisään

Sisältö on saatavilla vain sijoittajille jotka ovat sijoittaneet tähän rahoituskierrokseen.

Kirjaudu

Liitteet

Kirjaudu sisään

Sisältö on saatavilla vain sijoittajille jotka ovat sijoittaneet tähän rahoituskierrokseen.

Kirjaudu